רשתות חברתיות למען גיוס והשמת עובדים

מאת 

כאשר רשתות חברתיות נפתחות כמו פטריות אחרי הגשם, גיוס והשמת עובדים מעולם לא היה מעניין יותר. אם פעם, תהליך גיוס והשמת עובדים נעשה על ידי פרסום מודעות דרושים בעיתונים השונים, הרי שכיום כל התהליך החליף את עורו. יותר ויותר חברות וארגונים משקיעים בעולם האינטרנט מתוך ראיית העתיד, כי המועמד הבא יגיע על ידי חיפוש ברשתות חברתיות שונות ומנועי החיפוש השונים.

עם התפתחות האינטרנט, אנו עדים לשינויים גם בתהליכי גיוס והשמת עובדים. אם עד לאחרונה היינו מפרסמים מודעת דרושים באתרי לוחות הדרושים השונים או באתר החברה, כיום נפתחו לנו צינורות נוספים ואפקטיביים הרבה יותר – הרשתות החברתיות.
הרשתות החברתיות הפכו לזירה ציבורית, בה ניתן לאתר את כולם, ולכן גם המגייסים וחברות ההשמה יכולים להיעזר בהם ולאתר את המועמדים המתאימים ביותר.

גיוס והשמת עובדים בפייסבוק

פייסבוק הינה הרשת החברתית הפעילה והגדולה ביותר, מה שהופך אותה לנגישה במיוחד עבור חברות גיוס והשמה. תהליך גיוס והשמת העובדים לא היה קל יותר, כיוון שזו מאפשרת לנו מגוון אפשרויות פרסום ואיתור מועמדים.

האפשרות הפופולארית ביותר כיום לגיוס מועמדים רלוונטיים היא באמצעות פרסום מודעות דרושים בעמוד האישי של המגייס, בעמוד העסקי של החברה או בקבוצה מיוחדת שתסייע להגיע למספר גדול של מועמדים אשר יגיע באופן עצמאי לעמוד. באמצעות כך, מודעות הדרושים יכולות להגיע למספר רב של מועמדים, כיוון שמספיק מועמד אחד שמעביר הלאה משרה מסוימת והשאר הוא היסטוריה.

אפשרות נוספת היא פרסום מודעת דרושים דרך מובילי דעה. קל לאתר את מובילי הדעה, כי אלו הם אנשים עם אלפי חברים. מובילי הדעה יוכלו לפרסם אצלם את מודעת הדרושים הרלוונטית וזו תיחשף בפני אלפים מחבריו, ואילו אלו יוכלו להמשיך ולהפיץ את מודעת הדרושים בין חבריהם.

אפשרות אחרת העומדת בפני מגייסים ויועצי השמה הינה חיפוש מועמדים דרך חברים של מועמד מסוים. באם מצאנו מועמד רלוונטי, רוב הסיכויים כי חלק מחבריו ימצאו מתאימים למשרות דרושים אחרות. בדיקה קצרה בפרופיל האישי שלו ואפילו פנייה אישית בנוגע לאחד מחבריו, בהחלט יכולה לעזור בתהליך גיוס והשמת עובדים.

גיוס והשמת עובדים בלינקדאין

רשת חברתית אחרת הינה לינדקאין. זוהי רשת חברתית – עסקית הפועלת בסגנון שונה מפייסבוק. כאן ניתן לראות יותר קורות חיים ומיומנויות אישיות, לפתח קשרים עסקיים עם בעלי תפקידים שונים וכמובן – לאתר מועמדים רלוונטיים ולהגדיל את כמות הגיוסים וההשמות.

לינקדאין גם היא מאפשרת לנו לפרסם מודעות דרושים בפרופיל האישי או בקבוצה מסוימת. אולם, היכולת האמיתית שלה טמונה בחיפוש וחיתוך מועמדים. באמצעות חיפוש ממוקד, ניתן לאתר מועמדים ספציפיים כגון מתכנתים בעלי ניסיון ב-assembly או מפתח web שעבד בחברה מסוימת.

בלינקדאין יש הסתברות גבוהה כי תקבלו פנייה מחברת גיוס או חברת השמה בהייטק אשר מחפשת מועמדים למשרות מסוימות ואלה תוכלנה באמצעותכם לפנות לאותם מועמדים.

לסיכום, עם התקדמות האינטרנט אנו חווים בשינויים במגוון תחומים. אולם, עולם הגיוס והשמת העובדים עובר שינוי עצום וזו לא המילה האחרונה. בהחלט מעניין לאן נגיע בעוד שנה – שנתיים וכיצד אז נגייס עובדים.

 

יפעת בר-און מומחית להשמות בתחום ה Web & Mobile, מנהלת חברת גיוס עסקי – גיוס שעובדבשבילךyifat@giyus-isky.co.il

Articles.co.il/יפעת בר-און

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *