עשרת הדיברות בקבלת עובד

מנהלים רבים מקלים ראש בשלב בחירת העובד, לשיטתם, "מקסימום נחליף עובד". טעות כזו
מעכבת את התפתחות הארגון וגורמת לבזבוז משאבים וזמן.

לעיונך, מצורפות "עשרת הדיברות" שחשוב וגם כדאי לשים אליהם לב!

.1 יושר ויושרה – עובד ללא יושר או יושרה מהווה גייס חמישי בעסק שלך.

.2 חשוב לבדוק שיש לעובד את הכישורים הדרושים לעבודה: האם יש לו את הידע, ההשכלה?

.3 יש לעובד ניסיון מתאים – לא כל ניסיון הוא ניסיון רלוונטי. לפעמים העדר ניסיון הוא יתרון!

.4 יש לעובד את היכולת להשתלב במסגרת הארגונית החל משעות העבודה, דרך פניות פיזית
(פנוי בשעות שאנחנו זקוקים לו) וכן רגשית.

.5 יש לעובד יכולת עבודה בצוות – גם צוות המונה "רק שלושה עובדים" הוא צוות ויש חשיבות
גדולה ליכולת העבודה המשותפת שלהם.

.6 לעובד יש נכונות לבצע את המטלות והמשימות הכרוכות בעבודה – "העובד מגיע לעבוד ולא
רק לעבודה!".

.7 העובד מתחבר למטרות, ליעדים ולערכים המובילים של העסק והארגון – אין סתירה בין
התפיסות והערכים שלו לבין אלו של הארגון.

.8 העובד מביא איתו ערך מוסף נוסף, כלומר "משדרג את התפקיד" ולוקח אותו "צעד אחד
קדימה".

.9 כדאי לבחור עובד, שאנו מעריכים שיעבוד בשיתוף פעולה בונה עם מנהל הצוות. עובד, שכבר
בפגיש הראשונה מייצר אנטגוניזם, גם אם הוא בעל כישורים והמלצות, לעיתים ייקח זמן רב
מידי להתגבר על האנטגוניזם שמייצר (אם בכלל). זמן זה הינו יקר בכסף ובמשאבי אנוש (לא
רק עלות העובד, אלא גם אלו שהוא מתיש בדרך) ולא בהכרח כלכלי לעסק שלך.

.10 תקשורת בין-אישית טובה ומקדמת – עובד בעל מיומנויות תקשורתיות טובות מייצר אווירה
טובה בקרב העובדים, מתקשר טוב עם הלקוחות ומהווה שגריר נאמן של בעל העסק. פועל
יוצא של תקשורת טובה הוא לקוחות מרוצים וגידול במכירות!

חשוב לזכור: עובד שנבחר בקפידה ומקבל מענה הולם מהמעסיק שלו, הינו עובד מרוצה,
שמסייע לך להגדיל את התפוקות ולממש את היעדים שהצבת לעצמך בעסק שלך.

*מטעמי נוחות נכתב בזכר, אולם כמובן מתאים לנשים וגברים כאחד!

שירלי כהן רז – יועצת ארגונית ומאמנת להצלחה
הדף שלי בפייסבוק

מקור המאמר: Articles.co.il/שירלי כהן רז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *