עסקים להשכרה- קמפיין פרסום בגוגל

בפוסט הקודם כתבתי על מילים חשובות בתחום הנדלן המסחרי כמו עסקים להשכרה וחנויות להשכרה, כאשר מעוניינים להופיע גבוה בדירוג של מנועי החיפוש כמו גוגל או בינג, ראה בלינק פה.

למילים אלה הגענו באתר קומה 3 אחריי קמפיין פרסומי שהרצנו בגוגל אדוורדס במשך 6 ימים ובסכום כולל של 400 ש"ח ושמטרתו היחידה הייתה ללמוד את הרגלי החיפוש של הלקוחות שאותם אנו מעוניינים להביא לאתר שלנו, אותם לקוחות שמחפשים משרדים להשכרה, חנויות להשכרה, עסקים להשכרה ועוד נכסים אחרים בעולם המסחרי.

להלן התוצאות, האנליזה וכיצד למדנו ושיפרנו את האתר.

תחילה מושגים חשובים להבנה:

מילה– בשונה מהמונח הנפוץ, בעולם החיפושים מדובר במילה אחת או כמה הנכתבים על ידי משתמש בעת חיפוש. למשל "משרדים להשכרה' הינה מילה וגם "משרדים להשכרה בתל אביב" הינה מילה אחרת לחלוטין.

CTR– אחוז ההקלקה על מודעה ביחס לפעמים שהיא הופיעה בחיפוש כלשהו. לדוגמא אם נניח שהמילה "משרדים להשכרה" הוקלדה ביום מסויים 1000 פעמים במנוע החיפוש של גוגל, כתוצאה מכך 1000 אנשים שונים נחשפו למודעה פרסומית של 'קומה 3' שקוראת להם להיכנס לאתר ורק 300 פעם המודעה הוקלקה הרי יחס ההמרה בין הופעה בחיפוש לבין הקלקה הינו 300/1000, דהיינו 30%.  אגב, לפי הסטטיסטיקה של גוגל יחס המרה של מעל 2% הוא טוב, יחס המרה של מעל 5% הוא מעולה.

PPC– מחיר עבור הקלקה. ככל שהמילה פופולארית המחיר עבור כל קליק הינו גבוה יותר. המילה הכי יקרה כיום בעולם החיפוש היא Insurance ומחירה 200 ש"ח להקלקה.

 

תכנון– על מנת להיערך לקמפיינים בצורה נכונה, השתמשנו בכלים של גוגל על מנת לאתר את מערך המילים הנכונות ביותר לקמפיין כמו שלנו, את הקמפיין חילקנו ל-4 תתי קבוצות ככמות הקטגוריות שיש באתר שלנו- חנויות, משרדים, אולמות ומחסנים. כל קבוצה קיבלה את מערך המילים שמתאים לה וכל מילה קיבלה תקציב מינימלי למחיר עבור קליק.

 

התוצאותמספר הופעות: חנויות הופיע ב 2390 חיפושים, משרדים הופיע ב 1747 חיפושים, מחסנים 1072 פעמים ואולמות 442 פעמים.

הקלקות בפועל– חנויות 48 פעמים, משרדים 21, אולמות 19 ומחסנים 13.

CTR– אולמות 4.3%, חנויות 2%, משרדים ומחסנים 1.2%

PPC– מחסנים עלה 2.3 ש"ח לקליק, חנויות 3.53 לקליק, אולמות 4 ש"ח לקליק ומשרדים 6.3 ש"ח לקליק.

נדלן מסחרי- מודעות
חנויות להשכרה- ניהול קמפיין

מסקנות ראשוניות:

  • אין הרבה מחפשי אולמות אבל מי שמחפש מקליק באחוז גבוה יותר על מודעות פרסום.
  • השימוש במושגים מעולם המשרדים יקר ולכן יותר קשה להגיע אליהם.
  • לעומת זאת יותר זול להגיע למושגים מעולם החנויות.

 

הדבר הבא שחקרנו אילו מילים הם הטובות יותר, כלומר שבעזרתן ניתן להגיע לאנשים 'איכותיים' יותר. הכוונה באיכותיים לאלה שרלוונטים למסע הפרסום, למשל לא כל מי שמחפש "נדלן" מחפש נדלן מסחרי אלא ייתכן והוא מחפש גם נדלן פרטי שלא רלוונטי לאתר קומה 3.

בקמפיין שלנו השתמשנו ב 18 מילים שונות. 'משרדים להשכרה' הופיעה 1468, עסקים להשכרה 1304 וחנויות להשכרה 751. ראה תצלום מצורף. מה שהיה חשוב לנו פה הוא לראות את המיקום של המילה, ככל שהמיקום של המילה טוב יותר אתה נחשף ליותר משתמשים.

חנויות להשכרה בתל אביב
חנויות להשכרה- ניהול קמפיין בגוגל

 

מסקנות

על סמך התוצאות האלה ניתן ללמוד שכל המילים שלא קשורות למשרדים זוכות למיקומים מאד גבוהים. השימוש במילים חנויות להשכרה, עסקים להשכרה ואולמות להשכרה מביאה אותך לדירוגים גבוהים בגוגל לעומת השימוש במילים שקשורות למשרדים להשכרה.

בקמפיין של משרדים, רק המילה 'משרדים להשכרה' הצליחה. כל השאר כמעט ולא הופיעו בחיפושים.

מילים חשובות בעולם הנדלן המסחרי:

  • משרדים להשכרה
  • חנויות להשכרה
  • עסקים להשכרה
  • להשכרה מחסן
  • אולמות להשכרה
  • חנויות להשכרה בתל אביב
  • חנות להשכרה

4 תגובות בנושא “עסקים להשכרה- קמפיין פרסום בגוגל”

  1. שלום רב.
    מה עם הערכת מוניטין למזנון בדמי מפתח.
    כיצד לניתן להעריך מחיר של מזנון שעובד כ-37 שנים בתל אביב.

    בברכה ותודה
    אילי

    1. שלום רב אילי,
      הפוסט הנ"ל מדבר על קמפיין פרסום בגוגל.
      האם אתה מעוניין בפוסט על הערכות מחיר לעסקים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *