הצלחה וכישלון העסק ביד העיצוב

משרדים מעוצבים זה לא מותרות, זה  הכרח להצלחה
הקמת עסק ומעבר למשרדים חדשים הינם צעדים טעונים רגשית וכלכלית. הן פיננסית והן תפישתית כל הנוגעים בדבר עוברים שינוי (גדול או קטן) ושינוי מעצם היותו שכזה הינו קשה. אך אם כבר נעשה, כדאי למקסם את הסיכויי להצדקתו ולהצלחת העסק ולהשקיע עוד מעט בעיצוב משרדים.
 "קודם נעבוד ככה. כשיהיה לי כסף אחרי שנצליח, אתכנן משרד ונעצב כמו שצריך"
בין אם הנכנסים למשרד הינם ספקים, לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, עובדים או אתם כמנהלים, עיצובו ותכנון המבנה הפיזי חשובים לאין שעור ושזורים באופן שלא ניתן להפריד (אפילו אני כציניקנית אתקשה מאד) עם שגשוגו ופיתוחו של העסק. זכרו, עיצוב משרד אינו בהכרח הוצאה גבוהה כלל ויכול להבדיל בין הצלחה וכשלון העסק.
"ההפך. זה טוב לי שהמשרד לא מעוצב. ככה הספק יראה שאין לי אמצעים ולא ישדוד אותי"
אולי רחמים תקבל/י  אבל שיהיה בהצלחה עם המיקוח.
הכנס/י רגע לרגלי הספק. הלקוח שלך מבקש שתבוא/י לקראתו היום כדי שיוכל להיות אטרקטיבי בשוק המחרים מול הרשתות הדרקוניות. לך (כספק) משאבים מוגבלים באופן טבעי. האם היית בוחרת לגדול ולטפח לקוח שנראה  מסורבל, קצת אבוד אולי, כנראה לא ייצא מברוך ההקמה כי בנתיים הכל מבולגן ולא במקום ייעודי ,
או… לקוח הנראה מסודר, ענייני, די מבטיח, שנראה כי ניהול עסק בתחום לא גדול עליו. אחד שהיום (גם אם הוא קטן) נראה שיודע מה הוא עושה וסיכוי טוב כי אכן תקצור בעתיד פירות מההשקעה בו. הבחירה ברורה. העובדה שרושם ראשוני מתקבל בעיניים עם כל הכבוד לניהול הספרים גם ברורה.
יתרה מכך, עיצוב משרדים  שמשקף את קונספט העסק עוזר לך כלקוח לקבל שירותים שמותאמים לך מספקייך. ייתכן שאולי אפילו לא יחשיבו אותך ראוי לשירות או מוצר מסויים כי יקבלו רושם מוטעה עלייך ממראה והתחושה הנלוות במשרדים.
"בשביל שניים וחצי לקוחות בחודש שמגיעים עד המשרדים, אני לא מתכוון להשקיע"
נכון. במקרה כזה עיצוב משרדים  אינם כלכליים ותוכל לפגוש אותם בקפה הפינתי. אבל בשביל העובדים במשרד ואת/ה נכלל עימם, זו חשיבה מוטעת.
הכנס/י לנעלי עובד בשיווק, פקידה או אפילו את/ה שעונה לטלפון וצריך למכור את השירות/המוצר שלך באופן אופטימלי. האם רעש הרקע עוזר? האם כניסה שספקים זורקים לרגלייך את המשלוח וצועקים משהו, מקדם את הרושם המתקבל מהעסק אפילו כלקוח בשיחת טלפון? האם לעד תעסיק שחקנים שיסבירו שאתם "המובילים בתחום", כשהם סובלים מתנאי משרד בלתי מכבדים וכל היום נאבקים בתכנון הלוקה והלא תואם את צרכי תפקודם?נאה דורש, נאה מקיים! שדר בהשקעה חד פעמית ולא גבוהה שהעסק יודע מה הוא עושה ולאן הוא הולך, באופן טבעי עובדייך ירגישו רצון להיות חלק מכך.
"מעדיף/ה לפנק את העובדים ולא להתרברב במשרדים מעוצבים"
עוד סוד – העסק שלך, ואל תעלב/י,  אינו משאת נפשו של אף עובד שלך (גם אם הציג זאת כך בראיון העבודה). אבל את/ה כן יכול לגרום לו להרגיש חלק מהמקום  ע"י תנאים פיזיים נאותים. ובתמורה הגמול לפעילות  אינו ניתן לכימות אך וודאי קיים.  הרבה יותר מקומקום גידיטלי בראש השנה.
חשוב לזכור, מתכנן טוב ידע להתאים את עיצוב המשרד לעסק ולא יגרור את הלקוח להוצאות מיותרותועיצוב שאינו משרת את מטרות ושאיפות המשרד.  פשוט ובסיסי ככל שיהיה המשרד, תכנונו יהווה בסיס להתנהלות ארגונית נכונה ויעילה.

 

גוטיקה – אדריכלות פנים מעוצבת למשרדים  

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *